Elon Musk vyslal do vesmíru najsilnejšiu raketu dneška

Spoločnosť chce raketu v budúcnosti využívať k letom na Mesiac a Mars. Musk opakovane varoval, že prvý let sa nemusí podariť. 

Počas letu sa od rakety oddelili tri prvé stupne. Dva pomocné bezpečne pristáli v areáli Mysu Canaveral, centrálny stupeň, ktorý sa oddelil neskôr, mal pristáť na plošine v Atlantickom oceáne.

Otázniky boli len okolo osudu stredového dielu I. stupňa, ktorý mal pristávať na plávajúcej plošine Of Course I Still Love You cca 300 kilometrov od pobrežia Floridy. (Bočné pomocné motory mali dosť paliva na návrat na Cape Canaveral, pretože ich zážih pri štarte bol kratší.) Signál počas živého prenosu vypadol tesne pred pristátím a firma SpaceX až na neskoršej tlačovej konferencii uviedla, že stupeň plošinu minul a zrútil sa do oceánu, píše Technet.

V nákladovom priestore má Falcon Heavy elektromobil Tesla Roadster, ktorý má obiehať po dráhe okolo Slnka.

Spoločnosť SpaceX vysielala štart rakety v priamom prenose. Pozrite si ho vo videu:

Ťažká raketa, ktorú v parametroch pre hmotnosť nákladu prekonáva len legendárny americký Saturn V, vznikla rozšírením menšej nosnej rakety Falcon 9 o dva pomocné vzletové stupne rakiet. Falcon 9 je v prvom stupni vybavený deviatimi motormi, Falcon Heavy ich má trojnásobok.

Podľa televízie CNN sú v pláne ešte ďalšie dva testy. Prvý štart, ktorý dnes na mieste sledovali tisícky Američanov i zahraničných zvedavcov, vyvoláva pozornosť nielen ako revolučný projekt, ale aj ako vesmírna atrakcia vďaka červenému Muskovmu automobilu. Ten poletí vesmírom rýchlosťou až jedenásť kilometrov za sekundu, čo je 39 600 kilometrov za hodinu, a dostane sa až do vzdialenosti 400 miliónov kilometrov od Zeme.

Štart bol o približne hodinu a pol odložený kvôli silnému prúdeniu v horných vrstvách atmosféry. Podľa zverejnených parametrov bude raketa schopná dopraviť na nízku obežnú dráhu až 64-tonový náklad. Saturn V dokázal v 70. rokoch minulého storočia na nízku orbitu dopraviť 140 ton nákladu a Falcon 9 v najsilnejšej verzii je schopný vyniesť necelých 23 ton.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.