Čerstvý držiteľ Nobelovej ceny: Nikdy neosídlime cudzie planéty, je to úplne šialené

„Ak hovoríme o exoplanétach, treba veci pomenovať jasne, nikdy sa na ne nepresídlime,“ uviedol podľa portálu Science Alert objaviteľ mnohých z nich Michel Mayor. Problémom je podľa neho samotná vzdialenosť. Exoplanétami rozumieme planéty, ktoré obiehajú inú hviezdu ako Slnko, teda nepatria do našej slnečnej sústavy.

Dôležitá je Zem

„Dokonca aj vo veľmi optimistickom prípade obývateľnej planéty, ktorá nie je príliš vzdialená, povedzme niekoľko desiatok svetelných rokov, je čas na cestu veľký. Hovoríme o stovkách miliónov dní pomocou prostriedkov, ktoré máme dnes k dispozícii,“ povedal.

Keďže klimatická zmena ohrozuje našu budúcnosť na Zemi, uviedol, že chce „pochovať všetky výroky, ktoré tvrdia: Dobre, pôjdeme na životaschopnú planétu, ak jedného dňa život na Zemi nebude možný“. Táto myšlienka je podľa neho „úplne šialená“.

„Musíme sa postarať o našu planétu,“ dodal čerstvý držiteľ Nobelovej ceny za fyziku. „Je veľmi krásna a stále úplne obývateľná.“

Mimozemský život za 100 rokov

Jeho kolega Didier Queloz, ktorý s ním tiež zdieľa jednu polovicu nobelovky, zase podľa Business Insider uviedol, že jeho práca ho viedla k absolútnemu presvedčeniu, že ľudia objavia mimozemský život v najbližších 100 rokoch.

„Nemôžem uveriť tomu, že sme jediné živé bytosti v celom vesmíre. Existuje príliš veľa planét, hviezd...chémia, ktorá viedla k životu, sa musí udiať aj niekde inde,“ povedal Queloz.