StoryEditor

Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia

24.04.2024, 15:54
  • Nižšia spotreba, nižšie emisie a výraznejšie presadzovanie elektrifikovaných pohonov, kým „spaľováky“ zakážu.
  • Prísne požiadavky EÚ trápia prakticky všetkých automobilových výrobcov, no ak nechcú pokuty, musia ich spĺňať.
  • Bernou mincou je cyklus WLTP, ktorá hodnotí spotrebu nových áut. Zdá sa však, že od reality majú výsledky celkom ďaleko.

Dnes je tlak na nízke emisie, a teda aj spotrebu paliva, väčší než kedykoľvek predtým. Už dlhé roky síce musia výrobcovia vozidiel zodpovedne plniť predpísané emisné normy, no v súčasnosti je to čoraz ťažšie a na previnilcov čakajú mimoriadne prísne finančné tresty. Nejde pritom iba o jednotlivé modely a kúsky, ale aj o flotilové hodnoty, ktoré nesmú byť prekročené.

V súčasnosti je limit nastavený na 95 gramov CO2 na kilometer, čo sa netýka jednotlivých áut, ale priemeru všetkých áut predávaných výrobcom v Európe. Kto limit nedodrží, musí zaplatiť pokutu Európskej komisii a to môže byť v niektorých prípadoch aj niekoľko miliónov až miliárd eur.

image

Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva

Aj preto sa čoraz častejšie stretávame s elektromobilmi, elektrifikovanými pohonmi alebo „priškrtenými“ motorizáciami, ktoré neraz medzigeneračne alebo pri modernizáciách vozidiel vo výkonoch poklesli. Nielen v naftových (DPF), ale aj v benzínových verziách (GPF) už bežne nachádzame i filtre pevných častíc – značky sa jednoducho všemožne snažia stlačiť emisie na minimum.

Ako sa im to darí ukazuje v Európe zaužívaný cyklus WLTP, ktorý má predstavovať najreálnejší pohľad na spotrebu/emisie nových automobilov. Je to skutočne tak? Najnovšia štúdia potvrdzuje už skôr vyslovené tvrdenia, že skutočnosť v súvislosti s hodnotami vozidiel môže byť výrazne odlišná od toho, čo znesie „papier“. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: 1 - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 02 - Modified: 2024-04-15 08:30:00 - Feat.: 1 - Title: Drahé palivo na pumpách? Poradíme vám, ako dokážete znížiť spotrebu vášho auta 03 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy? 04 - Modified: 2024-02-22 13:15:00 - Feat.: 1 - Title: Motorizmus podľa ekolobistov: Malé autá namiesto SUV a povinné elektromobily do firie​m 05 - Modified: 2024-02-20 09:53:02 - Feat.: 1 - Title: Dostaňte za svoje auto čo najviac peňazí: Čo dokáže zvyšovať jeho cenu pri predaji? 06 - Modified: 2024-02-07 10:19:40 - Feat.: 1 - Title: Manuálna prevodovka: Prežitok či rozumná voľba? Toto sú jej výhody a nevýhody
01 - Modified: 2024-05-03 08:13:43 - Feat.: - Title: Rozšírenie Únie bude iné ako to spred 20 rokov, tvrdí Šefčovič. Proces bol jednoduchší 02 - Modified: 2024-05-03 11:35:00 - Feat.: - Title: Najostrejšia Škoda v histórii? Česi odhaľujú špičkový koncept, pretavia ho na reálne auto 03 - Modified: 2024-05-03 09:40:17 - Feat.: - Title: Čoraz viac Slovákov má problém s EÚ, ale skutočný problém Únie je niekde úplne inde 04 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil 05 - Modified: 2024-05-02 21:02:04 - Feat.: - Title: Počas 20 rokov v Únii bolo Rakúsko jedným z kľúčových partnerov Slovenska
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
03. máj 2024 13:37