Či už ide o benzínový alebo naftový agregát, v oboch prípadoch je "podtáčanie" motora veľkou chybou, ktorá vás môže vyjsť poriadne draho.
Nižšia rýchlosť, nízke otáčky a čím vyšší prevodový stupeň, tým lepšie. Množstvo vodičov si myslí, že jedine takýto prístup je kľúčový pre dosiahnutie vytúženej nízkej spotreby paliva.
Z časti to je pravda, no nemožno zachádzať až do úplných extrémov. Pri plynulej ustálenej jazde na rovine konštantnou rýchlosťou spotrebuje auto skutočne menej paliva pri zaradenom piatom rýchlostnom stupni, ako keby išlo napríklad "na štvorke".
Netreba však zabúdať na to, že aj tu existujú mnohé situácie, kedy vyššie zaradené stupne môžu naopak výrazne uškodiť. Čomu by ste sa teda pri ekonomickej jazde mali vyhnúť?
Podtáčanie m...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Vyskúšali sme praktický Ford v životnej forme: Skvelý šesťvalec a luxus ako v SUV
02 - Modified: 2024-05-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Zlatá doba automobilizmu: Spoznáte v kvíze všetky známe modely áut z 90. rokov?
03 - Modified: 2024-05-03 11:35:00 - Feat.: - Title: Najostrejšia Škoda v histórii? Česi odhaľujú špičkový koncept, pretavia ho na reálne auto
04 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil
05 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá