Krásne a zdravo: 10 trikov, ako sa opaľovať

Každý vie, že slnečné žiarenie je jednou z hlavných príčin predčasného starnutia pokožky a môže spôsobiť aj rakovinu kože. Slnečné lúče však zároveň potrebujeme pre tvorbu vitamínu D. Ten si vyrábame v koži pomocou slnka a v určitom množstve ho prijímame stravou.

"Vitamín D má vplyv na metabolizmus, imunitný systém, ale aj na ochorenia dolných dýchacích ciest. Jeho nedostatok môže stáť za svalovou slabosťou a u niektorých obezít," hovorí pre iDNES Markéta Majerová, korektívna dermatologička Medicom Clinic a dodáva, že pri vhodnej strave by nám mala stačiť 1 hodina slnka týždenne.

V lete a na dovolenke sa ale dlhšiemu slneniu ťažko vyhneme. Kvalitná ochrana proti slnku by preto mala byť komplexná. "Stupeň ochrany proti slniečku sa riadi typom pokožky, miestom pobytu, vykonávanými aktivitami i vekom. Žiadny prípravok nám však neposkytne 100% ochranu proti slnku, preto je vhodné dodržiavať základné pravidlá," radí dermatologička.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.