Flickr

Máte neustály pocit hladu? Tieto jedlá vás rýchlo zasýtia, odkazujú vedci

13.10.2017, 13:58
haahaa
Chcete schudnúť, ale vás stále trápi pocit hladu? Práve vám by mohla pomôcť najnovšia štúdia z univerzity vo Warwicku.

Vedci podľa iDNES prišli na to, že po niektorých potravinách sa cítime sýti oveľa rýchlejšie ako po iných.

Vedci identifikovali bunky v ľudskom mozgu, tzv. tanycyty, ktoré z jedla zisťujú, aká je jeho energetická hodnota a súvisia aj s pocitmi sýtosti. Tanycyty sú spúšťané určitými aminokyselinami a vedcom sa zároveň podarilo zistiť, že niektoré potraviny na ne majú väčší vplyv než iné.

"Hladina aminokyselín v krvi a mozgu po jedle je veľmi dôležitým signálom, ktorý vyvoláva pocit sýtosti," vysvetľuje Nicolas Dale, profesor neurovedy na univerzite vo Warwicku. Britskí vedci popísali svoj nový objav v novom vydaní časopisu Molekulárny metabolizmus.

V galérii zistíte, na ktoré potraviny podľa ich zistení tanycyty dobre reagovali.

Obsahujú totiž vysoké koncentrácie aminokyselín. A tanycyty na ne reagujú do tridsiatich sekúnd, signály získavajú cez chuťové bunky pre chuť umami. Keď vedci tieto receptory zablokovali, tanycyty na aminokyseliny nereagovali.

Výskumníci sa domnievajú, že spomínaných potravín s vysokou koncentráciou aminokyselín, najmä arginínu a lyzínu, skonzumujeme menej, pretože sa po nich rýchlejšie cítime sýti. Od nového objavu si preto sľubujú prielom v možnostiach kontroly telesnej hmotnosti.

01 - Modified: 2024-03-19 08:45:42 - Feat.: - Title: Lekár o strave: Raňajky sú výmysel a väčšina výživových doplnkov nespĺňa to, čo by mali 02 - Modified: 2024-03-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Rodič je pre dieťa vzorom. Aj pri stravovaní a pohybe 03 - Modified: 2024-02-29 10:52:52 - Feat.: - Title: Rady, ako doplniť živiny po náročnom tréningu 04 - Modified: 2024-02-13 11:50:28 - Feat.: - Title: Pri každej „zázračnej“ diéte rozmýšľajte 05 - Modified: 2024-02-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Skryté nástrahy potravín: Mal som klienta, vážil 160 kíl, a mal to pritom len z ovocia, hovorí odborník