Sedem zmien v stravovaní, ktoré by ste mali urobiť po 40-tke

Nemusíte hneď po oslave štyridsiatych narodenín kompletne zmeniť svoje stravovacie návyky, skôr sa podľa serveru iDNES snažte zamerať na potraviny, ktoré majú vysoký obsah účinných látok a živín a pomôžu vám hravo zvládnuť zmeny, ktoré so sebou nová životná etapa prináša.

Prečítate si, aké konkrétne kroky v zmene stravovacích návykov po dosiahnutí štyridsiatky podniknúť, aby ste znížili riziko nárastu hmotnosti a nepríjemných zdravotných ťažkostí.

"Štyridsiatka je medzník, ktorý pre ľudské telo predstavuje zásadný zlom v mnohých ohľadoch. Dobrá fyzická aj psychická kondícia je preto oveľa dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Napriek tomu sa môže štíhly človek v štyridsiatich cítiť rozhodne lepšie ako ten, ktorý má v tridsiatich obezitu," myslí si Monika Bartolomějová, hlavná nutričná špecialistka z kliniky Svet zdravia.

Tá vysvetlila, že po štyridsiatom roku môžeme pozorovať spomalenie metabolizmu, čo so sebou nesie aj prípadný pomalý nárast hmotnosti alebo zmenu tvaru postavy. Celý stav potom môže neskôr zhoršiť ešte nástup klimaktéria u žien.

"Sledovať si zdravú telesnú váhu je dôležité najmä aj preto, že nadbytočných kíl sa úderom štyridsiatky zbavuje oveľa horšie. Ohrozená je aj kvalita kostí, ktoré po tridsaťpäťke začínajú rednúť, čo môže viesť až k osteoporóze. Pre zdravie kostí je okrem vhodnej stravy veľmi dôležitý aktívny spôsob života. Kosti potrebujú okrem vápnika a ďalších minerálnych látok aj vitamín D, pre ktorého tvorbu je dôležitý práve pohyb vonku a to presnejšie na slnku," povedala Bartolomějová.

Okrem zmien v stravovaní a dostatku pohybu sa zamerajte aj na kvalitný spánok. Ženy, ktoré majú pravidelný a kvalitný spánok, sú štíhlejšie a spaľujú až o 33 percent viac tukov než ich rovesníčky, ktoré sa o spánok nejakým spôsobom ochudobňujú, tvrdia odborníci z Brigham Young University. Najlepšie je preto chodiť spať pokiaľ možno ešte pred polnocou a snažiť sa dodržiavať pravidelný spánkový rytmus a to aj cez víkendy.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.