Prelom vo vedeckom svete. Objav pokoril doterajší rekord

Žaby, ktoré žili pred 99 miliónmi rokov, sa príliš nelíšili od tých dnešných, len boli podstatne menšie. Merali asi dva a pol centimetra. Vyplýva to zo štúdie vedcov z floridského prírodovedeckého múzea, ktorá vyšla minulý týždeň v časopise Scientific Reports.

Vedci skúmali doteraz najstarších nájdených žabích predkov v jantáre. "Tie žaby sú také zachovalé, ako by uhynuli ešte len pred mesiacom," opísal tri roky starý nález zo severnej Barmy spoluautor štúdie David Blackburn.

Zdroj: YouTube/GeoBeats News

"Som stále v úžase, že sme našli žaby v jantáre," dodal Blacburn. Ide pritom o najstaršie žaby v jantáre, ktoré objavili. Doteraz najstaršie podobné nálezy žiab boli "len" 40 miliónov rokov staré a pochádzali z Dominikánskej republiky.

Nález žabieho predka, ktorého vedci pomenovali Electrorana limoae, pomôže objasniť evolučný vývoj žiab. Navyše sa ním dokázalo, že žaby žili v tropických dažďových pralesoch už pred 99 miliónmi rokov.

"Ich ekosystém sa príliš nelíšil od dnešných tropických dažďových pralesov, len s malým rozdielom. To aká bola malá, je jasne vidno na jej lebke a kostiach. Je to naozaj veľmi zvláštne," dodal Blackburn, ktorého citoval napríklad španielsky denník ABC.

Zdroj: YouTube/GeoBeats News

​Žaby žili podľa prírodovedcov už asi pred 200 miliónmi rokov. Keďže boli ale vtedy veľmi maličké, nezachovali sa pozostatky, ktoré by sa dali tak dobre preskúmať ako tie v jantáre. Tých bolo ale zatiaľ nájdených len veľmi málo.