Po vode sa chudne, tvrdia vedci. Jedna vec je však dôležitá

Zvyšných 80 percent je teda potrebných doplniť tak, že budeme piť vodu, píše taliansky denník La Repubblica.

Niekedy sa hovorí, že voda pomáha schudnúť. Voda nemá žiadne kalórie a je nevyhnutnou zložkou pre rast a obnovu štruktúr v našom organizme. Piť viac vody odporúčajú nutriční poradcovia na dosiahnutie a udržanie žiaducej hmotnosti. Hovoria: "obmedzte pitie nápojov iných ako je voda", "pite počas cvičenia, udržíte sa tak viac aktívni", či "tým, že budete piť, eliminujete toxíny, ktoré spomaľujú váš metabolizmus".

Význam pôsobenia vody v našom organizme je však spojený s iným zásadným javom potvrdeným klinickým výskumom: s termogenézou, teda produkciou tepla organizmu.

V roku 2003 nemecká štúdia nazvaná Termogenéza indukovaná vodou a zverejnená na stránkach The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism ukázala, že voda pôsobí na metabolizmus, teda na to, koľko kalórií náš organizmus denne spáli.

Vedci zistili, že vypitie dvoch pohárov vody (500 mililitrov) o izbovej teplote (22 stupňov Celzia) zvyšuje o 30 percent metabolizmus ako u mužov, tak aj u žien. Zvýšenie nasleduje asi desať minút po vypití vody a dosahuje vrchol do 30 až 40 minút.

To však nie je všetko. Vedci pozorovali, že tento účinok má vypitie vody, ktorá má teplotu od 22 do 37 stupňov Celzia. Táto teplota je schopná "spaľovať" tuky u mužov a sacharidy u žien.

Po vode sa chudne nielen preto, že máme brucho plné tekutiny a nemáme chuť k jedlu. Predovšetkým: keď pijeme, uvádzame do chodu sériu metabolických mechanizmov, na prvom mieste termogenézu, ktoré nám skutočne pomáhajú znižovať váhu.

Ak do našej diéty zaradíme najmenej osem pohárov vody denne a budeme trvalo vyvíjať fyzickú aktivitu, budeme mať viditeľné a trvalé výsledky.

Aby sme urýchlili pozitívne účinky redukčnej diéty, zbavili sa toxínov a potlačili pocit hladu, je potrebné zabezpečiť správny prísun vody. Voda má drenážny účinok, pomáha eliminovať toxíny a vyvoláva pocit sýtosti: vypitie dvoch pohárov vody pred raňajkami, obedom a večerou umožňuje dosiahnuť oveľa rýchlejšie pocit sýtosti pri jedle. Účinok je ešte výraznejší, ak pijeme vodu s bublinkami.