Záhadu, ktorá bola svätým grálom paleontológie, vyriešil najnovší objav

Vedci identifikovali najstaršieho známeho živočícha, aký kedy žil na planéte Zem. Ide o fosilizovanú formu života z rodu dickinsonia, ktorá existovala pred 558 miliónmi rokov. Tvor oválneho tvaru bol súčasťou skupiny organizmov známej ako ediakarská fauna, informoval vo štvrtok britský denník The Guardian.

Vedci u nedávno objavenej fosílie zistili prítomnosť zvyškov cholesterolu a potvrdili tým, že dickinsonia bol živočích. "Je to presný typ a zloženie tejto látky, čo nám prezradilo, že dickinsonia bola v skutočnosti živočíchom," uviedol Jochen Brocks z Austrálskej národnej univerzity (ANU) a jeden z autorov štúdie, publikovanej v časopise Science.

Dodal, že sa tým vyriešila "desaťročia stará záhada, ktorá bola svätým grálom paleontológie". Skamenelinu objavil na povrchu útesu pri pobreží Bieleho mora v odľahlej oblasti severozápadného Ruska doktorand Iľja Bobrovskij, ktorý viedol prípravu štúdie.

Bádatelia zároveň potvrdili, že živočíchy existovali už najmenej 20 miliónov rokov pred kambrickou explóziou života.