Deti majú kvôli izolácii problémy s rečou, ukázala britská analýza

Generálny riaditeľ britskej Nadácie pre vzdelávanie (EEF) Becky Francis, potvrdil, že opýtané školy naprieč Anglickom vyjadrili "veľké znepokojenie nad rečou a jazykom malých detí po dopade pandémie".

Dlhodobé účinky na učenie

Pomoc s jazykovými zručnosťami potrebovalo o štvrtinu viac štvorročných a päťročných detí, ktoré v septembri nastúpili do škôl, ako v predchádzajúcich rokoch, uvádza iDNES.cz.

Ukazujú to údaje päťdesiatich tisíc britských žiakov, ktoré analyzovala spoločnosť Speech Link ponúkajúca štandardizované hodnotenie pre základné školy.

Značné zhoršenie v komunikácii detí zistil aj výskum britskej Nadácie pre vzdelávanie (EEF) zo škôl naprieč Anglickom.

Opatrenia prijaté v Británii v boji proti pandémii pripravili najmladšie deti o sociálny kontakt a skúsenosti potrebné pre rozširovanie slovnej zásoby. Dáta navyše ukazujú, že chabý vývoj reči môže mať dlhodobé účinky na učenie detí.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.