Desať otázok pre ortopéda. Škodí behanie kĺbom a podprsenka chrbtu?

Bolesťami chrbta trpí veľké množstvo ľudí, nie ste v tom sami. Prispieva k nim napríklad dlhé sedenie, práca z domu, kde nemáte vhodný pracovný stôl ani stoličku, a všeobecne nedostatok pohybu.

Keď to všetko spočítate dohromady, nie je divu, že vaše brušné a chrbtové svaly ochabujú. Pritom pozitívny efekt má aj častejšie chodenie pešo namiesto jazdy autom.

Pomôžu malé fitness cvičenia. Niekoľkokrát denne naťahujte ľavú a pravú ruku striedavo čo najvyššie hore, ako by ste trhali jablká. K posilneniu šijových a chrbtových svalov stačí iba 30 sekúnd tejto činnosti.

Je dlhodobé napätie v oblasti ramien a šije nebezpečné?

Permanentné svalové napätie môže viesť k chronickým bolestiam, preto sa odporúča nejaká forma liečby podľa toho, o aké ťažkosti ide.

Často stačí termoterapia alebo rehabilitácia, prípadne vnútorné užívanie, alebo vonkajšie použitie prípravkov proti bolesti a zápalom.

Pri pretrvávajúcich ťažkostiach môžu byť injekčne aplikované prípravky na lokálne umŕtvenie, aby sa svaly uvoľnili.

Ľudia, ktorí sa stretávajú s týmito problémami, by mali dlhodobo posilňovať chrbtové svalstvo. Chrbtica sa tak stabilizuje. Okrem toho vám pomôže aj správne usporiadanie pracovného miesta (správne nastavenie stola a stoličky), teda také, aby umožňovalo bezchybné držanie tela.

Čo sa dá robiť s vŕzganím v kolenách?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 65% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.