Najväčší suchozemský cicavec v dejinách Zeme bol zrejme nosorožec, ukazuje nový nález

Nového pravekého tvora, ktorý žil zhruba pred 26,5 milióna rokov, sa vedcom podarilo identifikovať na základe analýzy fosílií, ktoré sa našli v roku 2015 v provincii Kan-su.

Nová publikovaná štúdia uvádza, že ide o úplne nový druh odlišujúci sa od iných známych vyhynutých obrích nosorožcov.

Je možné, že sa tým opäť otvorí otázka, ktoré cicavce držia v histórii našej planéty primát čo do veľkosti. Boli to nosorožce, alebo chobotnatce, konkrétne Palaeoloxodon namadicus?

Plne uchovaná lebka a čeľusť nedávno objaveného nosorožca naznačujú, že tento tvor mal štíhlejšiu lebku a chápavý ňufák pretiahnutý do malého chobota, aký majú napríklad dnešné tapíry, uviedol Teng Tchao z Ústavu paleontológie a paleoantropológie stavovcov v Pekingu, ktorý vedecký tím viedol.

Vedcom sa tiež podarilo zistiť, že tento nový druh bol úzko spriaznený s obrovskými nosorožcami, ktorí kedysi žili v Pakistane. To by naznačovalo, že putovali cez celú Strednú Áziu.

A ak sa mohli voľne pohybovať medzi severozápadnou Čínou a indickým subkontinentom, potom Tibetská náhorná plošina musela v tom čase mať nejaké nižšie položené oblasti a nebola ešte vyzdvihnutá tak vysoko ako v súčasnosti, dodal Ten.