StoryEditor

Rozprávková psychohygiena

22.12.2002, 23:00

Amerika je miesto, ktoré prekypuje prieskumami. Jeden z nedávnych skúmal, ako Američania vnímajú filmové rozprávky. Prieskum sa robil na známej univerzite UCLA v Los Angeles v spolupráci s najväčšou organizáciou priemyslu pohyblivých obrázkov - Americkou filmovou akadémiou. Výsledky boli viac než zaujímavé. Návšteva rozprávkového filmového predstavenia nie je pre tri štvrtiny dospelých divákov iba formou "sprievodu detí", ale ozajstným zážitkom. Dokonca 60 % dospelých, ktorí chodia do kina s deťmi na rozprávky, nechodia na "dospelácke" filmy. Ďalším zaujímavým zistením prieskumu bolo, že na detské filmy chodia aj dospelí návštevníci bez detí, a to dokonca v nie zanedbateľnej miere. Tvoria totiž takmer pätinu návštevníkov!
Záujem o rozprávky vyplýva najmä z faktu, že sa zaručene bude príbeh končiť víťazstvom dobra a zlo bude potrestané. Isto namietnete, a budete mať pravdu, že väčšina amerických filmov je z tohto hľadiska rozprávková a všetko sa šťastne skončí. Výskum však ukázal, že jestvuje skupina obyvateľov, ktorá jednoducho dáva prednosť zaužívaným rozprávkovým vzorom, pretože sa pri nich cíti...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/styl, menuAlias = styl, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
29. apríl 2024 20:19