potraviny, nakupovanie, pandémiaTASR
StoryEditorDrahší obľúbený nápoj či maškrty. Stúpajúce ceny vedia pribrzdiť obchodníci
Výrobcovia jedla nedokážu odolávať zvyšujúcim sa nákladom a situácii sa musia prispôsobiť. Posledné slovo má však predajca, ktorý chce udržať rovnaké cenovky čo najdlhšie.
Stúpajúca inflácia sa odráža prakticky na všetkých tovaroch. Ani výrobcovia potravín už nedokážu vyrovnávať rastúce náklady a množstvo z nich pristupuje k zdražovaniu. Po spoločnosti Nestlé sa tak rozhodol aj výrobca nealkoholických nápojov Kofola. „Aj keď sme sa dlho snažili vyššie výdavky nepremietať do cien, ich ďalší nárast nám už nedovoľuje držať súčasnú cenovú hladinu,“ povedal generálny riaditeľ firmy Daniel Buryš.
Ako prvý to pocíti segment gastra, kde si už od novembra zákazníci prip...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-14 11:08:56 - Feat.: - Title: Inflácia je blízko minima, analytici v druhej polovici roka očakávajú jej rast
02 - Modified: 2024-05-14 16:51:20 - Feat.: - Title: Mlieko, syry či vajcia opäť zlacneli. Analytici načrtli ďalší cenový vývoj pri potravinách
03 - Modified: 2024-05-14 08:49:00 - Feat.: - Title: Rast inflácie v Španielsku sa v apríli mierne zrýchlil
04 - Modified: 2024-05-14 07:36:18 - Feat.: - Title: Jadrová inflácia v apríli dosiahla hodnotu 2,3 percenta, čistá presiahla tri percentá
05 - Modified: 2024-05-14 07:27:23 - Feat.: - Title: Inflácia naďalej klesá. V apríli ceny rástli medziročne už len o 2,1 percenta, zlacnelo najmä ovocie či syry