Generálny riaditeľ medzinárodnej módnej platformy Zalando pre Slovensko a krajiny strednej a východnej Európy Daniel Rogiński. FOTO: Strawinski Lukas
StoryEditor

Aké odevy a doplnky ľudia teraz kupujú najviac? Pandémia zmenila svet módy, hovorí pre HN šéf Zalanda

18.10.2022, 11:00

V rozhovore s Danielom Rogińským, generálnym riaditeľom Zalanda pre Slovensko a krajiny strednej a východnej Európy, sa dozviete:

  • Prečo sa digitálna módna platforma Zalando rozhodla expandovať na Slovensku.
  • Ako sa spoločnosti darilo zvládať pandemické časy.
  • O aké módne kúsky majú slovenskí zákazníci najväčší záujem.
  • V čom sa Zalando snaží odlíšiť od konkurenčných módnych platforiem a aké plány má do budúcnosti.

Na Slovensku ste už vyše roka, čím ste si prešli?

Vstup na nový trh je vždy vzrušujúci a náročný. Znamená to veľa prípravnej práce, času a zdrojov. Porozumieť miestnym zákazníkom je úplne prvým krokom pri plánovaní otvorenia nového trhu. Nikdy by sme nemali zabúdať, že krajiny v Európe sa od seba navzájom veľmi líšia, a preto Zalando investuje prostriedky do budovania lokálnych tímov a ponuky, ktorá je relevantná pre našich miestnych zákazníkov. Slovenský tím pozná svoj trh a veľmi úzko spolupracuje s lokálnymi partnermi, aby zákazníkom poskytol skúsenosť s nákupom, ktorú očakávajú.

Z pohľadu B2B bol slovenský trh obohatený o Partner Program, prostredníctvom ktorého môžu medzinárodné značky vstúpiť na trh a miestne značky a predajcovia priamo prepojiť svoj sortiment so Zalandom a predávať svoje produkty našim viac ako 49 miliónom zákazníkov v celej Európe, čím ďalej podporujú značky v ich medzinárodnom pôsobení. Zákazníkom na všetkých trhoch to zasa ponúka prístup k ešte širšej ponuke produktov.

Spustenie Zalando Lounge je ďalším dôkazom toho, aký dôležitý je pre nás lokálny prístup k miestnemu trhu a zákazníkovi. Registrovaní používatelia tam môžu každý deň objavovať nové časovo obmedzené zvýhodnené ponuky na popredné značky oblečenia, doplnkov a domácich potrieb a ušetriť až 75 percent v porovnaní s odporúčanou maloobchodnou cenou.

Prečo teda práve Slovensko?

Krajina s módnym priemyslom, ktorého celková hodnota sa odhaduje na približne 540 miliónov eur, pre nás predstavuje jedinečnú príležitosť pokračovať v našej ceste k tomu, aby sme sa stali prvým miestom, kam naši zákazníci budú smerovať, keď pomyslia na módu.

Naštartovala pandémia raketovo váš online biznis?

Prosím o pochopenie, Zalando nezdieľa čísla na úrovni jednotlivých krajín. Pandémia urýchlila procesy, ktoré už prebiehali, a priviedla nových zákazníkov, aby po prvýkrát vyskúšali nakupovanie online. To spôsobilo nárast e-commerce. Na našej platforme pozorujeme nárast popularity online nakupovania, pretože mnohí ľudia si prvýkrát vyskúšali zakúpenie vecí online a zistili, že je to na...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-15 13:11:01 - Feat.: 1 - Title: Elektronika pod stromčekom? Výpadky reálne hrozia aj tento rok 02 - Modified: 2022-10-14 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Energetická kríza dolieha aj na výrobcov alkoholu. Nastane zmŕtvychvstanie pálenia na čierno? 03 - Modified: 2022-10-16 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: V lekárňach chýbajú aj základné lieky. Najnovšie je problém zohnať Ibalgin 04 - Modified: 2022-09-30 09:38:42 - Feat.: 1 - Title: Bez tovaru a peňazí. Sťažností na český e-shop pribúda ako na bežiacom páse
01 - Modified: 2024-05-18 05:30:00 - Feat.: - Title: Analytička pre verejné politiky: Kus pokory neuškodí vedcom, systému ani antisystému 02 - Modified: 2024-05-17 08:28:50 - Feat.: - Title: Ivana Gáborík: „Slzy sa mi kotúľajú po tvári na počkanie,“ hovorí v exkluzívnom rozhovore pre Evitu 03 - Modified: 2024-05-16 16:34:34 - Feat.: - Title: USA a Čína by mali vyriešiť obchodné napätie. Bidenove clá môžu roztrieštiť dodávateľov, tvrdí menový fond 04 - Modified: 2024-05-16 09:19:46 - Feat.: - Title: Tvrdenia USA a Európy o nadmernej kapacite Číny sú obchodným protekcionizmom, tvrdí ministerstvo obchodu 05 - Modified: 2024-05-14 10:20:14 - Feat.: - Title: Krutá daň za lacné oblečenie zo Sheinu. Zamestnanci nemajú žiaden osobný život, pracujú aj 75 hodín týždenne
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2024 17:54