1/21Fotografia, ktorá na prvý pohľad upútala celý svetNASA
2/21Najťažšie bolo načasovanieNASA
3/21NASA si túto metódu upravila pre svoje výskumné potrebyNASA
4/21NASA nerobí fotky tlakových vĺn len tak pre radosťNASA
5/21Taká je vízia NASA pre nadzvukové lietadlo LBFD (Low Boom Flight demonštrátor).NASA
6/21Jednou z možností je zvoliť dobre miesto, kde lietadlo prekročí zvukovú bariéruNASA
7/21Letový inžinier kontroluje na interaktívnom displeji priebeh letu (v stíhačke F-18)NASA
8/21Späť k šlírovej fotografiiNASA
9/21NASA experimentovala aj so šlírovou metódou, ktorá využívala ako pozadie samotné Slnko, respektíve jeho okraj (Background-Oriented Schlieren Using Celestial Objects, čiže BOSCO)NASA
10/21Fotografovanie metódou BOSCO (Background Oriented Schlieren using Celestial Objects) prebieha zo zeme s využitím SlnkaNASA
11/21Výsledná šlírová fotografia urobená metódou BOSCO (Background Oriented Schlieren using Celestial Objects) ukazuje nadzvukový letNASA
12/21Neskôr ale NASA prešla na lepšiu metódu, ktorá umožňuje zaobstarať oveľa detailnejšie snímky tlakových vĺnNASA
13/21Nadzvukový tryskáč T-38C zachytený pri nadzvukovom leteNASA
14/21Zachytenie tlakovej vlny spôsobenej nadzvukovou rýchlosťou nad púšťou Mojave pomocou technológie AirBOS (air background oriented Schlieren)NASA
15/21Lietadlo so špeciálnou kamerou (Instrument platform) letí nad fotografovaným lietadlom (Target plane)US Patent Office
16/21Lietadlo T-38 zachytené v roku 2019 šlírovou metódou zhora (Air-to-air Background Oriented Schlieren - AirBOS)NASA
17/21Fotenie prebiehalo z výrazne pomalšieho vrtuľového lietadla B-200 (na fotografii) vo výške 10-tisíc metrovNASA
18/21Lietadlo T-38C slúži ako častý cieľ pre testovanie šlirovej fotografie v rámci NASA.NASA
19/21Fotografia zachytáva dve nadzvukové lietadlá T-38, ktoré letia nadzvukovou rýchlosťou asi deväť metrov od seba.NASA
20/21Za povšimnutie stoja predovšetkým detaily, ktoré ukazujú interakciu oboch rázových vĺn.NASA
21/21Fotografie tlakových vĺn a ich interakcie sú kľúčové pre vedecký výskum ich mechanizmuNASA