Diesel
StoryEditor

Značke Diesel prekážali falzifikáty. Ponúkli vlastnú falošnú značku

Diesel vyrába vlastné fake-y s polovičnou cenou.

Čínska štvrť v New Yorku je plná stiesnených stánkov. Predajcovia v nich ponúkajú falošné Rolexky alebo dámske kabelky s logom Louis Vuitton. Obchodík s mikinami sa skomoleným nápisom Deisel tak nikoho neprekvapí, píšu Lidovky.

Okoloidúci si skôr pomyslí, že práve míňajú ďalšieho predajcu s falzifikátmi. Lenže opak je pravdou - Deisel predstavuje skutočný Diesel, limitovanú kolekciu talianskej značky.

"Po celom svete máme toľko falzifikátov, až som si pomyslel, prečo sa s týmto problémom nepohrať," povedal agentúre AFP Renzo Rosso, zakladateľ firmy Diesel a prezident skupiny OTB, pod ktorú džínsová značka patrí.

Ročne sa podľa neho po svete predá viac ako milión nelegálnych kópií výrobkov Diesel. "A tak sme vytvorili falošné produkty, falošné meno a išli s nimi do štvrte falzifikátov."

Aj ceny oblečenia prispôsobil taliansky výrobca pouličnému predaju. Známe biele mikiny teraz s chybou v logu firma predáva za 60 dolárov a džínsy za 70 dolárov (v prepočte zhruba 48 až 56 eur).

Bežná cena je pritom dvojnásobná. Limitovaná kolekcia, ktorou chce spoločnosť poukázať na problém s falzifikátmi, sa v pouličnom stánku predávala počas štyroch dní od 9. do 12. februára.

Následne bola k dispozícii na e-shope značky. Chyba v názve firmy je ale tiež premysleným marketingovým ťahom. Sám Rosso priznáva, že zákazníci môžu limitovanú kolekciu falošných falzifikátov ďalej predať za troj- či štvornásobok pôvodnej ceny.

"Kolekcia sa stane kúskom do zbierky, ktorý inde nenájdete," dodal Rosso. "Urobili sme to predovšetkým pre našich skalných zákazníkov, ktorí hľadajú niečo, čo bude vyvolávať otázky."

Rosso začal šiť vlastné džínsy, keď mal 15 rokov. Značku Diesel založil v 70. rokoch za finančnej podpory svojho otca. Výrobca neformálneho oblečenia dnes patrí do skupiny OTB, ktorá okrem iného vlastní módne značky ako Marni, Viktor & Rolf alebo Maison Margiela.

V roku 2016 predstavovali tržby celej skupiny 1,5 miliardy eur pri zisku EBITDA 68 miliónov. Až z 60 percent sa na tržbách OTB Group podieľa práve oblečenie Diesel.

01 - Modified: 2024-04-27 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené české SUV spravilo veľký skok vpred. Slovákom však poriadne zamotá hlavu 02 - Modified: 2024-04-23 09:10:00 - Feat.: - Title: Opel odhalil kompletne prepracované rodinné SUV. Väčšie, štýlovejšie a nielen elektrické 03 - Modified: 2024-04-24 22:00:00 - Feat.: - Title: Takto sme mali fičať Bratislavou: Pozrite si archívne zábery a vizualizácie nepostaveného metra 04 - Modified: 2024-04-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Priestor, ktorý stiera líniu medzi interiérom a lesom. Ovocím surovosti a minimalizmu sa stal dokonalý domov 05 - Modified: 2024-04-10 09:34:39 - Feat.: - Title: Opel znovuzrodil ikonický model Frontera. Výroba bude na Slovensku, na off-road však zabudnite
menuLevel = 2, menuRoute = style/dizajn, menuAlias = dizajn, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
29. apríl 2024 08:54