Bez vody môžete šoférovať ako opití. Pozrite si, čo vám ešte hrozí

Nedostatok vody v organizme sa môže prejaviť rôznymi spôsobmi, od tých banálnych až po závažné. Dehydratácia nášmu telu rozhodne neprospieva. Takže nielen v sparnom lete platí, že máte piť pravidelne a to minimálne 1,5 až 2 litre tekutín denne, upozorňuje článok iDnes.cz.

Dostatočný pitný režim nie je len modernou diétnou mániou, stačí stratiť asi len 1,5 percenta vody v tele (ľudské telo zvyčajne obsahuje asi 60 percent vody) a dostanete sa na východiskový bod miernej dehydratácie. Strata okolo štyroch percent sa prejaví nielen pocitom smädu, ale aj zníženou výkonnosťou, poruchami sústredenia, bolesťou hlavy či ospalosťou.

Dehydratácia, čiže znížené množstvo vody v organizme, sa navonok prejavuje suchou pokožkou a lepivým pocitom v ústach. V tele je jej prejavom hustejšia krv, ktorá ťažko cirkuluje. Môže byť aj životu nebezpečná.



„Optimálny objem tekutín, ktoré by človek mal denne vypiť, je 0,3 litra tekutín denne na 10 kg hmotnosti. V lete však veľké množstvo tekutín vypotíme, preto môžeme piť aj dvojnásobok alebo viac, " uviedla doktorka Irena Sobotková z pražského Lekárskeho domu. Tekutiny by sme podľa nej mali piť postupne - rozhodne nie je vhodné vypiť počas hodiny polovicu odporúčanej dennej dávky.

Na druhej strane by sme mali byť tiež opatrní ohľadom množstva vypitej vody, keďže vodou sa dá tiež „prepiť“. „V tom prípade sú preťažené obličky, hrozí opuch pľúc, s tým spojené ťažšie dýchanie, nedostatočné okysličenie mozgu a zriedkavo infarkt myokardu. Človeku sa mení farba tváre a celého tela, je mu nevoľno, vracia, " opísala lekárka.

A aké ďalšie následky môže mať dehydratácia? Nájdete ich v galérii.