Nechce sa vám držať diéty? Týchto 8 trikov bude chudnúť za vás

Chcete schudnúť, ale na poskakovanie na zumbe alebo na dvíhanie činiek v upotenej posilňovni sa necítite? Tak pre vás máme dobré správy. Schudnúť môžete bez toho, aby ste prakticky pohli prstom, píše Marcela Svobodová z idnes.cz.  

Pomôcť môže trebárs pohár červeného vína pred spaním. Znie to príliš dobre, aby to bola pravda? Samozrejme, nasledujúce rady nezaručujú, že zhodíte tých prebytočných desať či dvadsať kilogramov, tak jednoduché to naozaj nie je. Podľa vedeckých výskumov však existujú pohodlné spôsoby, ktoré vám chudnutie aspoň uľahčia.

Pohár vody
Chudnutie môže byť také jednoduché. V snahe zbaviť sa nechcených kilogramov alebo zabrániť ďalšiemu priberaniu môže pomôcť aj obyčajná voda. Štúdia zverejnená v časopise Journal of Obesity ukázala, že ľudia, ktorí pili dva poháre vody pred každým jedlom, spotrebovali o 75 až 90 menej kalórií pri nasledujúcom jedle.

Nutričná špecialistka Kristína Bačová však podotýka, že prejedaniu zabráni hlavne vyvážený a zdravý jedálniček. Do celkového príjmu vody (tekutín) treba započítať aj obsah vody v konzumovaných pokrmoch. "Čo sa týka leta, potreba vody vplyvom vysokých teplôt vzrastá. Piť by sme mali aj v prípade, že nemáme smäd. Najlepšie je pri sebe stále nosiť fľašu s vodou a striktne si stanoviť úlohu, že za každé dopoludnie vypijete 1,5 litra a popoludní potom ešte 1 liter obyčajnej neperlivej vody. Spočiatku je potrebné byť na seba prísny. Po čase si telo zvykne a začne tento nový zvyk vyžadovať aj samo," uviedla Bačová.

Víno pred spánkom
Áno, čítate správne. Pohár červeného vína pred spaním pomáha chudnúť. Červené víno ​​totiž obsahuje často propagovanú zložku proti starnutiu resveratrol. A tá podľa odborníkov z Washington State univerzity pomáha telu premieňať biely tuk na tuk hnedý. Možno si myslíte "tuk ako tuk", ale hnedý tuk je pre telo zdravší ako ten biely a náš organizmus ho dokáže spáliť oveľa rýchlejšie. A to aj v spánku.

Zdroj: Flickr

Viac smiechu
Smiech pomáha uvoľniť napätie vo svaloch, zvyšuje prísun kyslíka do krvi a napomáha udržať zdravé srdce. Navyše vám môže pomôcť aj schudnúť. Ak sa snažíte zbaviť tukových vankúšov, pustite si obľúbenú komédiu. Alebo sa venujte iným aktivitám, ktoré vás rozosmejú. Skutočný smiech, pri ktorom sa chytáme za brucho, môže navýšiť hodnotu nášho bazálneho metabolizmu o 10 až 20 percent. Toto zistenie priniesla vedecká štúdia publikovaná v časopise International Journal of Obesity.

Vôňa ​​ovocia
Jablká, hrušky, banány a ďalšie lahodné ovocie vám môže pomôcť v snahe zhodiť prebytočné kilogramy. A tentoraz nehovoríme o ich konzumácii. Štúdia z univerzity v Bourgogne vo Francúzsku publikovaná v denníku Appetite v roku 2014 ukázala, že pričuchnutie k ovociu, konkrétne k hruške, môže ovplyvniť výber pokrmov. Skúmané osoby mali po pobyte v miestnosti, ktorá bola nasýtená vôňou čerstvých hrušiek, tendenciu vyberať si následne zdravšie potraviny. A to najmä keď sa jednalo o sladkosti. Misa čerstvého ovocia v kuchyni tak môže podľa vedcov pomôcť udržať vaše chute na uzde.

Zdroj: Flickr

Pravidelné prechádzky
Áno, beh patrí medzi zaručené metódy ako schudnúť. Ale dvadsaťminútová prechádzka môže mať na chudnutie veľmi podobný efekt. Doktorka Phoenyx Austin, fyziologička a odborníčka na športovú výživu prisahá, že  mierne intenzívne kardio cvičenie je rovnako účinné, ak nie dokonca účinnejšie, pri spaľovaní tukov ako vysoko intenzívne a náročné tréningy. Doktorka Austin dodáva, že telo sa časom prispôsobí tréningu, a preto je vhodné si neskôr na členky pripevniť závažie alebo skúsiť chôdzu do kopca.

Jedlo bez televízie
Všetci sme neustále v zhone, a tak sa snažíme robiť viac vecí naraz. Avšak keď príde čas na raňajky, obed či večeru, mali by sme sa venovať len jedlu. To znamená žiadne sledovanie televízie, počúvanie hudby, kontrolovanie mobilných telefónov či čítanie e-mailov pri stole. V roku 2013 prebehla na Harvard Medical School štúdia, ktorá ukázala, že presne tieto druhy rozptýlenia pri jedle prispievajú k priberaniu na váhe. Rozptyľovanie totiž vedie k tomu, že prestávame vnímať, koľko jedla vlastne zjeme.

Zelený čaj
Nedáte dopustiť na čiernu kávu? Ak však vymeníte čiernu farbu za zelenú, môžete čoskoro zaznamenať pozitívne telesné zmeny. Šálka ​​zeleného čaju (pokojne aj studeného, ak je vám horúco) je nápojom bez kalórií a podľa štúdie z roku 2011 môže spomaliť nárast váhy a môže byť ďalším nástrojom v boji proti obezite. Hoci odborný výskum bol vykonaný zatiaľ len na myšiach, jeho autori sa zhodujú v tom, že niekoľko šálok zeleného čaju denne by mohlo mať rovnaký účinok aj na človeka.

Zdroj: Flickr

Skoršia večera
Krása tohto tipu spočíva v tom, že nie je dôležité, čo je na vašom tanieri, teoreticky by ste mali vďaka tejto rade schudnúť bez ohľadu na to, čo zjete. Výskum publikovaný v časopise International Journal of Obesity odhalil, že ľudia držiaci diétu, ktorí jedli svoje hlavné jedlo pred 15. hodinou, schudli podstatne viac ako jedinci, ktorí jedli neskôr počas dňa.

Nutričná špecialistka Kristína Bačová vysvetľuje, že vo všeobecnosti sa odporúča nejesť aspoň dve až tri hodiny pred spaním, pretože aj naše tráviace ústrojenstvo potrebuje regeneráciu. Nehľadiac na to, že ťažké jedlá konzumované večer spôsobujú nevoľnosť, zhoršujú kvalitu spánku a negatívne pôsobia aj na vzhľad pleti a ovplyvňujú aj váhu.

"O tom, kedy je dobré jesť večer naposledy, sa vedú spory, a určite ste už počuli o magickej sedemnástej hodine. Ak chodíte spať ešte pred ôsmou večer, potom je to v poriadku. Ak ste ale ešte o polnoci hore, potom vás rozhodne bude naháňať chuť na sladké a môže vás prepadnúť neriadený hlad. Dôsledkom je aj spomalený metabolizmus, čo vedie k následnému priberaniu. Doba posledného jedla tak závisí na dobe, kedy chodíte spať," objasnila Bačová.

Na záver dodala, že jednoduchým pravidlom je zamerať sa večer na bielkoviny a obmedziť sacharidy typu cestovinové a zemiakové jedlá. Pečivo vo väčšej miere, sladkosti, sladené mliečne nápoje, ale aj nadmiera medu do čaju môžu prekážať.