nakupovanie, obchodné centrumDreamstime
StoryEditor

Čo upúta náš zrak?

27.01.2018, 23:00
Je naším najdôležitejším zmyslom.

Využiť zmysly je obľúbená cesta, ktorou sa predajcovia vydávajú. Fungujú totiž podprahovo a aj keď nechceme, ich aktivovaniu zabrániť nevieme. Jedným z najdôležitejších zmyslov, na ktorý pôsobia, je zrak, práve vďaka ktorému necháme v obchode niekedy viac ako sme pôvodne plánovali.

Ovplyvňuje tak napríklad farbu produktu, ktorá so sebou nesie istý emočný nádych. Napríklad červená sa vždy bude spájať s výpredajmi, lebo ako farba má stimulovať ľudí k činnosti.

Štúdie tiež zistili, že čašníčky oblečené v červenej farbe dostávali väčšie sprepitné či táto farba povzbudzovala k väčšiemu nákupu online.

Čierna sa naopak asociuje s vyššími cenami a luxusom.

01 - Modified: 2024-05-03 14:01:29 - Feat.: - Title: Maďarsko upustilo od izolovanej politiky, otvára sa Východu, tvrdí tamojší šéf rezortu financií 02 - Modified: 2024-05-02 21:46:38 - Feat.: - Title: Zisk aj tržby Applu vo kvartáli klesli, prekonali však očakávania 03 - Modified: 2024-04-30 07:54:07 - Feat.: - Title: Banky na Slovensku aj po zavedení špeciálnej dane zvýšili čistý zisk, minulý rok bol v ráde miliárd 04 - Modified: 2024-04-29 11:00:00 - Feat.: - Title: Luxusné klenotníctvo omylom predalo náušnice s 99 percentnou zľavou. Zamestnanec zabudol pripísať nuly 05 - Modified: 2024-04-25 21:27:13 - Feat.: - Title: Majiteľ Googlu výrazne zvýšil štvrťročný zisk, prvýkrát vyplatí dividendu
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
03. máj 2024 16:44