Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-05-05 16:14:49 - Feat.: - Title: Rokovania o prímerí v Káhire sa skončili bez výsledku, šéf CIA mieri do Kataru
02 - Modified: 2024-05-05 13:35:00 - Feat.: - Title: Európske tajné služby varujú, že Rusko plánuje sabotáže naprieč kontinentom
03 - Modified: 2024-05-05 11:50:58 - Feat.: - Title: Rusko tvrdí, že dobylo obec Očeretyne na východe Ukrajiny. Moskva postupuje ďalej za Avdijivku
04 - Modified: 2024-05-05 10:54:15 - Feat.: - Title: Ruské útoky na energetické systémy spôsobili Ukrajine škody za vyše miliardu dolárov
05 - Modified: 2024-05-05 08:57:00 - Feat.: - Title: Izrael informoval USA o pláne na evakuáciu civilistov pred vojenským zásahom v Rafahu, názor však nezmenili